Javascript is disabled or not supported in your browser. JavaScript must be enabled in order for you to use WIKINDX fully. Enable JavaScript through your browser options then
try again
, otherwise, try using a different browser.
Wikindx
Home
Preferences
Statistics...
Totals
Keywords
Publication years
All creators
Main creators
Publishers
Collections
User Logon
Register
About Wikindx
Resources
Random Resource
Last Multi View
Export list...
RTF
BibTeX
HTML
EndNote
RIS
Search
Quick Search
Advanced Search
Category Tree
Quick List All...
Creator asc.
Title asc.
Publisher asc.
Year desc.
Timestamp desc.
Maturity desc.
Browse...
Types
Creators
Cited
Years
Keywords
Keyword Groups
Categories
Subcategories
Languages
System Users
Departments
Institutions
Collections...
ALL
Book
Journal
Magazine
Newspaper
Proceedings
Web Site
Publishers...
ALL
Book
Conference
Institution
List Resources
Displaying 1 - 16 of 16 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters
Year: 2012
Order by:
First Creator
Title
Publisher
Publication Year
Timestamp
Ascending
Descending
Add to basket
Export to COinS
Use all checked:
Use all displayed:
Use all in list:
BARTMANN, SYLKE; DETLEF GARZ & HYO-SEON LEE (2012): Rückwanderer und Weiterwanderer: ein Aspekt der südkoreanischen Arbeitsmigration nach Deutschland. Zeitschrift für Qualitative Forschung. Jg. 13, Heft 1/2, S. 111–124. ISSN: 1438-8324. URL: https://www.ssoar.info/ ... Weiterwanderer__ein.pdf.
Last edited by: Manuel Franzmann 12/20/21, 11:07 AM
BAUER, FRANK; MANUEL FRANZMANN; PHILIPP FUCHS & MATTHIAS JUNG (2012): Zwischen Aktivierungsanspruch und Beschäftigungsförderung. Die Zerrissenheit gegenwärtiger Sozialpolitik im Spiegel variierender Strategien der Umsetzung von § 16e SGB II (JobPerspektive). In: HANS-GEORG SOEFFNER (Hrsg.) Transnationale Vergesellschaftungen. Verhandlungen des 35. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften,
Last edited by: Manuel Franzmann 1/19/13, 2:50 PM
FRANZMANN, MANUEL & MATTHIAS JUNG (2012): »Nix Isch-AG«. Über einen jungen Kurden ohne Schulabschluss aus einer traditionalen türkischen Einwandererfamilie, der sein Leben als »Jackpot« begreift. In: JÜRGEN MANSEL & KARSTEN SPECK (Hrsg.) Jugend und Arbeit. Empirische Bestandsaufnahmen und Analysen. Weinheim: Beltz Juventa, S. 119–133.
Last edited by: Manuel Franzmann 10/18/20, 5:35 PM
FRANZMANN, MANUEL (2012): Analiza materialna zsekularyzowanej wiary jako przyczynek do potwierdzonego empirycznie pojęcia sekularyzacji. In: ELŻBIETA FIRLIT; MICHAEL HAINZ; MARIA LIBISZOWSKA-ŻÓŁTKOWSKA; GERT PICKEL & DETLEF POLLACK (Hrsg.) Pomiędzy sekularyzacją i religijnym oźywieniem podobieństwa i róźnice w przemianach religijnych w polsce i w niemczech. Kraków: Akademia Ignatianum w Krakowie, S. 153–163.
Last edited by: Manuel Franzmann 3/4/13, 8:15 PM
HEYEN, NILS B. (2012): Gendiagnostik als Therapie. Die Behandlung von Unsicherheit in der prädiktiven genetischen Beratung. Frankfurt am Main/New York: Campus. URL: http://www.campus.de/wi ... als+Therapie.99413.html.
Added by: Manuel Franzmann 7/24/12, 12:17 PM
JUNG, MATTHIAS (2012): Was soll und was kann eine kritische Archäologie leisten? Forum Kritische Archäologie. Jg. 1. S. 40–44. ISSN: 2194-346X. URL: http://nbn-resolving.de ... bn:de:hebis:30:3-243659. DOI: https://dx.doi.org/10.6105/journal.fka.2012.1.6
Last edited by: Manuel Franzmann 8/3/13, 7:53 PM
LOER, THOMAS (2012):
Dzīvesstāsts, method and praxis – A genre of social science data between advances of scientific knowledge and practical empowerment, and how objective hermeneutics can serve both. (Paper for the conference “Oral History: Dialog with Society”, hosted by the Latvian National Oral History Centre of the Institute of Philosophy and Sociology at the University of Latvia in cooperation with the Association of Oral History Researchers of Latvia “Dzāvesstaāsts” and the department of History at Stockholm University; Rīgā, 29th/30th march 2012. v3: 8.3.2012)
. 2012. [Video] URL: http://vimeo.com/42197231.
Last edited by: Manuel Franzmann 6/4/19, 10:03 AM
OEVERMANN, ULRICH (2012): [Videoaufzeichnung eines Einführungsvortrags zur Objektiven Hermeneutik für Pädagogen vom
26.01.2012
]. Zürich: Pädagogische Hochschule Zürich. [Video]
Last edited by: Manuel Franzmann 4/20/20, 6:18 PM
----- (2012):
Diskursverengungen im gegenwärtigen Deutschland – Sequenzanalyse des von Günter Grass am 4-4-2012 veröffentlichten Gedichts 'Was gesagt werden muß'
. [Unveröffentlichtes Manuskript]
Last edited by: Manuel Franzmann 8/30/18, 8:51 PM
----- (2012):
Eine Ergänzung zur These der Modernisierungsblockaden im Islam
. sozialer sinn. Zeitschrift für hermeneutische Sozialforschung. S. 215–255. ISSN: 1439-9326.
Added by: Manuel Franzmann 8/30/18, 8:47 PM
----- (2012): Programmatische Überlegungen zu einer Theorie und zur Strategie der Sozialisationsforschung. In: ULLRICH BAUER; UWE H. BITTLINGMAYER & ALBERT SCHERR (Hrsg.) Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 177–197.
Added by: Manuel Franzmann 3/7/16, 10:53 PM
----- (2012): Soziale Konstellation des Exils am Ende des 2. Weltkriegs und die Pragmatik der „First Letters“. Eine objektiv hermeneutische Struktur- und Sequenzanalyse. In: DAVID KETTLER & DETLEF GARZ (Hrsg.) Nach dem Krieg! - Nach dem Exil! Erste Briefe, First Letters. Fallbeispiele aus dem sozialwissenschaftlichen und philosophischen Exil. München: Ed. Text + Kritik, S. 39–98.
Added by: Manuel Franzmann 8/31/18, 1:00 PM
SCHEID, CLAUDIA (2012): Eine Erkundung zur Methodologie sozialwissenschaftlicher Analysen von gezeichneten und gemalten Bildern anhand der Analyse zweier Kinderzeichnungen. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research. Jg. 14, Heft 1. URL: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs130132.
Last edited by: Manuel Franzmann 12/22/12, 10:01 AM
SCHMIDTKE, OLIVER & FRANK SCHRÖDER (2012): Familiales Scheitern. Eine familien- und kultursoziologische Analyse von Stanley Kubricks "The Shining". Frankfurt am Main/New York: Campus.
Last edited by: Manuel Franzmann 3/27/12, 10:50 AM
TWARDELLA, JOHANNES (2012): Entfremdung als Strukturmoment von Unterricht? Eine Fallstudie zur Arbeit eines Schülers an der Tafel aus der Sicht der pädagogischen Unterrichtsforschung. Zeitschrift für Qualitative Forschung. URL: http://budrich-journals ... p/zqf/article/view/5781.
Added by: Manuel Franzmann 1/14/12, 9:20 AM
----- (2012): Der Koran in der Schule. Studien zum islamischen Religionsunterricht. Herausgegeben von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & OLIVER SCHMIDTKE. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 11). Frankfurt am Main: Humanities online.
Last edited by: Manuel Franzmann 11/12/12, 12:30 PM
Auto
Afar (Djibouti)
Afar (Eritrea)
Afar (Eritrea, Saho)
Afar (Ethiopia)
Afrikaans (Suid-Afrika)
Aragonese (Spain)
Asturianu (España)
Ayc (Peru)
Azərbaycan (Azərbaycan)
Ber (Algeria)
Ber (Morocco)
Bhojpuri (India)
Blin (Eritrea)
Bosanski (Bosna i Hercegovina)
Brezhoneg (Frañs)
Català (Andorra)
Català (Espanya)
Català (França)
Català (Itàlia)
Chuvash (Russia)
Crimean Turkish (Ukraine)
Cymraeg (Y Deyrnas Unedig)
Dansk (Danmark)
Davvisámegiella (Norga)
Deutsch (Belgien)
Deutsch (Deutschland)
Deutsch (Luxemburg)
Deutsch (Schweiz)
Deutsch (Österreich)
Divehi (Maldives)
Dogri (India)
Eesti (Eesti)
English (Antigua & Barbuda)
English (Australia)
English (Botswana)
English (Canada)
English (Denmark)
English (Hong Kong SAR China)
English (India)
English (Ireland)
English (New Zealand)
English (Nigeria)
English (Philippines)
English (Singapore)
English (South Africa)
English (United Kingdom)
English (United States)
English (Zambia)
English (Zimbabwe)
Español (Argentina)
Español (Bolivia)
Español (Chile)
Español (Colombia)
Español (Costa Rica)
Español (Cuba)
Español (Ecuador)
Español (El Salvador)
Español (España)
Español (Estados Unidos)
Español (Guatemala)
Español (Honduras)
Español (México)
Español (Nicaragua)
Español (Panamá)
Español (Paraguay)
Español (Perú)
Español (Puerto Rico)
Español (República Dominicana)
Español (Uruguay)
Español (Venezuela)
Euskara (Espainia)
Filipino (Pilipinas)
Français (Belgique)
Français (Canada)
Français (France)
Français (Luxembourg)
Français (Suisse)
Frysk (Dútslân)
Frysk (Nederlân)
Furlan (Italie)
Føroyskt (Føroyar)
Gaeilge (Éire)
Gaelg (Rywvaneth Unys)
Galego (España)
Geez (Eritrea)
Geez (Eritrea, ABEGEDE)
Geez (Ethiopia)
Geez (Ethiopia, ABEGEDE)
Gàidhlig (An Rìoghachd Aonaichte)
Haitian Creole (Haiti)
Hausa (Najeriya)
Hne (India)
Hornjoserbšćina (Němska)
Hrvatski (Hrvatska)
Ichibemba (Zambia)
Igbo (Naịjịrịa)
Indonesia (Indonesia)
Interlingua (France)
Inuktitut (Canada)
Inupiaq (Canada)
IsiZulu (iNingizimu Afrika)
Italiano (Italia)
Italiano (Svizzera)
Kalaallisut (Kalaallit Nunaat)
Kashubian (Poland)
Kernewek (Rywvaneth Unys)
Kinyarwanda (U Rwanda)
Kiswahili (Kenya)
Kiswahili (Tanzania)
Kurdish (Turkey)
Latviešu (Latvija)
Lietuvių (Lietuva)
Ligurian (Italy)
Limburgish (Belgium)
Limburgish (Netherlands)
Luganda (Yuganda)
Lëtzebuergesch (Lëtzebuerg)
Magahi (India)
Magyar (Magyarország)
Maithili (India)
Malagasy (Madagasikara)
Malti (Malta)
Manipuri (India)
Maori (New Zealand)
Melayu (Malaysia)
Mhr (Russia)
Min Nan Chinese (Taiwan, LATIN)
Nds (DE)
Nds (NL)
Nederlands (Aruba)
Nederlands (België)
Nederlands (Nederland)
Nhn (Mexico)
Niuean (New Zealand)
Niuean (Niue)
Norsk (Norge)
Norsk bokmål (Norge)
Northern Sotho (South Africa)
Nynorsk (Noreg)
Occitan (France)
Oromoo (Itoophiyaa)
Oromoo (Keeniyaa)
O‘zbek (Oʻzbekiston)
Polski (Polska)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Pulaar (Senegaal)
Română (România)
Sanskrit (India)
Santali (India)
Sardinian (Italy)
Shqip (Maqedoni)
Shqip (Shqipëri)
Shs (Canada)
Sidamo (Ethiopia)
Silesian (Poland)
Sindhi (India)
Sindhi (India, DEVANAGARI)
Slovenčina (Slovensko)
Slovenščina (Slovenija)
Soomaali (Itoobiya)
Soomaali (Jabuuti)
Soomaali (Kiiniya)
Soomaali (Soomaaliya)
South Ndebele (South Africa)
Southern Sotho (South Africa)
Srpski (Crna Gora)
Suomi (Suomi)
Svenska (Finland)
Svenska (Sverige)
Swati (South Africa)
Tagalog (Pilipinas)
Tigre (Eritrea)
Tiếng Việt (Việt Nam)
Tsonga (South Africa)
Tswana (South Africa)
Turkmen (Turkmenistan)
Türkçe (Kıbrıs)
Türkçe (Türkiye)
Unm (United States)
Venda (South Africa)
Walloon (Belgium)
Walser (Schwiz)
Wolaytta (Ethiopia)
Wolof (Senegaal)
Xhosa (South Africa)
Èdè Yorùbá (Orílẹ́ède Nàìjíríà)
Íslenska (Ísland)
Čeština (Česko)
Ελληνικά (Ελλάδα)
Ελληνικά (Κύπρος)
Ўзбекча (Кирил, Ўзбекистон)
Беларуская (Беларусь)
Беларуская (Беларусь, LATIN)
Български (България)
Ирон (Уӕрӕсе)
Кыргызча (Кыргызстан)
Македонски (Македонија)
Монгол (Монгол)
Русский (Россия)
Русский (Украина)
Српски (Србија)
Татар (Россия)
Татар (Россия, IQTELIF)
Тоҷикӣ (Тоҷикистон)
Українська (Україна)
Қазақ тілі (Қазақстан)
Հայերեն (Հայաստան)
ייִדיש (פֿאַראייניגטע שטאַטן)
עברית (ישראל)
ئۇيغۇرچە (جۇڭگو)
اردو (بھارت)
اردو (پاکستان)
العربية (الأردن)
العربية (الإمارات العربية المتحدة)
العربية (البحرين)
العربية (الجزائر)
العربية (السودان)
العربية (العراق)
العربية (الكويت)
العربية (المغرب)
العربية (المملكة العربية السعودية)
العربية (الهند)
العربية (اليمن)
العربية (تونس)
العربية (سوريا)
العربية (عُمان)
العربية (قطر)
العربية (لبنان)
العربية (ليبيا)
العربية (مصر)
فارسی (ایران)
پنجابی (پاکستان)
پښتو (افغانستان)
کٲشُر (ہِنٛدوستان)
کٲشُر (ہِنٛدوستان, DEVANAGARI)
कोंकणी (भारत)
नेपाली (नेपाल)
बड़ो (भारत)
मराठी (भारत)
हिन्दी (भारत)
অসমীয়া (ভাৰত)
বাংলা (বাংলাদেশ)
বাংলা (ভারত)
ਪੰਜਾਬੀ (ਭਾਰਤ)
ગુજરાતી (ભારત)
ଓଡ଼ିଆ (ଭାରତ)
தமிழ் (இந்தியா)
தமிழ் (இலங்கை)
తెలుగు (భారతదేశం)
ಕನ್ನಡ (ಭಾರತ)
മലയാളം (ഇന്ത്യ)
සිංහල (ශ්රී ලංකාව)
ไทย (ไทย)
ລາວ (ລາວ)
བོད་སྐད་ (རྒྱ་གར་)
བོད་སྐད་ (རྒྱ་ནག)
རྫོང་ཁ། (འབྲུག།)
မြန်မာ (မြန်မာ)
ትግርኛ (ኢትዮጵያ)
ትግርኛ (ኤርትራ)
አማርኛ (ኢትዮጵያ)
ខ្មែរ (កម្ពុជា)
Ქართული (საქართველო)
中文(中国)
中文(中國香港特別行政區)
中文(台灣)
中文(新加坡)
日本語 (日本)
粵語 (中華人民共和國香港特別行政區)
한국어(대한민국)
AG Objektive Hermeneutik e.V.
www.agoh.de