Javascript is disabled or not supported in your browser. JavaScript must be enabled in order for you to use WIKINDX fully. Enable JavaScript through your browser options then
try again
, otherwise, try using a different browser.
Wikindx
Home
Preferences
User Logon
Register
About Wikindx
Resources
Random Resource
Last List View
Export list...
RTF
Bibtex
HTML
EndNote
RIS
Search
Quick Search
Advanced Search
Category Tree
Quick List All...
Creator asc.
Title asc.
Publisher asc.
Year desc.
Timestamp desc.
Maturity desc.
Browse...
Types
Creators
Cited
Years
Keywords
Keyword Groups
Categories
Subcategories
Languages
System Users
Departments
Institutions
Collections...
ALL
Book
Journal
Magazine
Newspaper
Proceedings
Web Site
Publishers...
ALL
Book
Conference
Institution
List Resources
Displaying 1 - 7 of 7 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters
Order by:
First Creator
Title
Publisher
Publication Year
Timestamp
Maturity Index
Ascending
Descending
Add to basket
Export to COinS
Use all checked:
Use all displayed:
Use all in list:
BECKER, MICHAEL (2011): Methode der objektiven Werkanalyse. Exemplifiziert an Werken von Neo Rauch, Jonas Burgert und Paul Klee. Norderstedt: Books on Demand.
Added by: Manuel Franzmann 4/15/11, 2:38 PM
LOER, THOMAS (1994): Werkgestalt und Erfahrungskonstitution: Exemplarische Analyse von Paul Cézannes 'Montagne Sainte-Victoire' (1904/06) unter Anwendung der Methode der objektiven Hermeneutik und Ausblicke auf eine soziologische Theorie der Ästhetik im Hinblick auf eine Theorie der Erfahrung. In: DETLEF GARZ & KLAUS KRAIMER (Hrsg.)
Die Welt als Text. Theorie, Kritik und Praxis der objektiven Hermeneutik.
Frankfurt am Main: Suhrkamp, S. 341–381.
Last edited by: Manuel Franzmann 8/7/10, 3:57 PM
OEVERMANN, ULRICH (2005): Freuds Studie zum Moses des Michelangelo im Kontext biographischer Krisenkonstellationen. Untersuchungen zur Struktur ästhetischer Erfahrung und zur Methodik von Werkanalysen. In:
sozialer sinn.
Zeitschrift für hermeneutische Sozialforschung
. Jg. 6, Heft 2, S. 181–230
Last edited by: Manuel Franzmann 2/5/22, 9:52 PM
OEVERMANN, ULRICH (1996): Vorwort zu: Thomas Loer - Halbbildung und Autonomie. In: THOMAS LOER (Hrsg.)
Halbbildung und Autonomie. Über Struktureigenschaften der Rezeption bildender Kunst.
Opladen: Westdeutscher Verlag, S. v–xiv.
Last edited by: Manuel Franzmann 2/5/22, 9:13 PM
RITTER, BERTRAM (2003): Piet Mondrian, "Komposition im Quadrat" (1922). Eine kunstsoziologische Werkanalyse. In:
sozialer sinn.
Zeitschrift für hermeneutische Sozialforschung
. Heft 2, S. 295–313
Added by: Manuel Franzmann 1/12/09, 8:47 PM
RITTER, BERTRAM (2004): Ansatz zu einer kunstsoziologischen Werkanalyse des Gemäldes "Komposition im Quadrat" (1922) von Piet Mondrian. In:
Pädagogische Korrespondenz
. Jg. 32 S. 50–69
Added by: Manuel Franzmann 1/15/09, 10:42 PM
ZEHENTREITER, FERDINAND (2004): Das Ende der Musik-Soziologie - und ihre Transformation im Rahmen einer strukturalen Kulturwissenschaft. In:
Musik & Ästhetik
. Jg. 8, Heft 30, S. 40–57
Added by: Manuel Franzmann 1/12/09, 8:47 PM
AG Objektive Hermeneutik e.V.
www.agoh.de