Javascript is disabled or not supported in your browser. JavaScript must be enabled in order for you to use WIKINDX fully. Enable JavaScript through your browser options then
try again
, otherwise, try using a different browser.
Wikindx
Home
Preferences
Statistics...
Totals
Keywords
Publication years
All creators
Main creators
Publishers
Collections
User Logon
Register
About Wikindx
Resources
Random Resource
Last Multi View
Export list...
RTF
BibTeX
HTML
EndNote
RIS
Search
Quick Search
Advanced Search
Category Tree
Quick List All...
Creator asc.
Title asc.
Publisher asc.
Year desc.
Timestamp desc.
Maturity desc.
Browse...
Types
Creators
Cited
Years
Keywords
Keyword Groups
Categories
Subcategories
Languages
System Users
Departments
Institutions
Collections...
ALL
Book
Journal
Magazine
Newspaper
Proceedings
Web Site
Publishers...
ALL
Book
Conference
Institution
List Resources
Displaying 1 - 20 of 29 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters
Creator: Franzmann
Order by:
First Creator
Title
Publisher
Publication Year
Timestamp
Ascending
Descending
Add to basket
Export to COinS
Use all checked:
Use all displayed:
Use all in list:
BAUER, FRANK (2016): Objektive Hermeneutik und Ressortforschung. In: ROLAND BECKER-LENZ; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & MATTHIAS JUNG (Hrsg.) Die Methodenschule der Objektiven Hermeneutik. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 207–248. URL: http://link.springer.co ... 007/978-3-658-00768-3_7. DOI: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-00768-3_7
Last edited by: Manuel Franzmann 5/22/16, 12:52 AM
BECKER-LENZ, ROLAND; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & SASCHA LIEBERMANN (Hrsg.)(2001): Eigeninteresse und Gemeinwohlbindung. Kulturspezifische Ausformungen in den USA und Deutschland. Konstanz: UVK.
Last edited by: Manuel Franzmann 1/17/09, 11:20 PM
BECKER-LENZ, ROLAND; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & MATTHIAS JUNG (Hrsg.)(2016): Die Methodenschule der Objektiven Hermeneutik. Eine Bestandsaufnahme. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. URL: http://www.springer.com/de/book/9783658007676. DOI: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-00768-3.
Last edited by: Manuel Franzmann 5/22/16, 12:10 AM
FRANZMANN, ANDREAS; ANDREAS MÜLLER-TUCHOLSKI; ULRICH OEVERMANN & FERDINAND ZEHENTREITER (2001): Arbeitsbericht zum Teilprojekt C3 "Struktur und Genese professionalisierter Praxis als Ortes stellvertretender Krisenbewältigung". In: DFG SONDERFORSCHUNGSBEREICH/FORSCHUNGKOLLEG 435 "WISSENSKULTUR UND GESELLSCHAFTLICHER WANDEL" (Hrsg.) Wissenskultur und gesellschaftlicher Wandel. Arbeits- und Ergebnisbericht über den ersten Förderungszeitraum 1999-2001. Frankfurt am Main: [unveröffentlicht], S. 397–486.
Last edited by: Manuel Franzmann 2/6/22, 3:58 PM
FRANZMANN, ANDREAS (2016): Entstehungskontexte und Entwicklungsphasen der Objektiven Hermeneutik als einer Methodenschule. In: ROLAND BECKER-LENZ; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & MATTHIAS JUNG (Hrsg.) Die Methodenschule der Objektiven Hermeneutik. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 1–42. URL: http://link.springer.co ... 007/978-3-658-00768-3_1. DOI: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-00768-3_1
Last edited by: Manuel Franzmann 5/22/16, 12:49 AM
FRANZMANN, ANDREAS & SASCHA LIEBERMANN (2001): "Folge Du dem Seher dann..." Traditionale und autonome Gefolgschaft. Macht des Geistes und weltliche Herrschaft in Sophokles' Antigone - Exemplarische Analyse der Verse 988 - 1090. In: ANDREAS FRANZMANN; SASCHA LIEBERMANN & JÖRG TYKWER (Hrsg.) Die Macht des Geistes. Soziologische Fallanalysen zum Strukturtyp des Intellektuellen. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 3. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online,
Last edited by: Manuel Franzmann 2/22/10, 12:48 PM
FRANZMANN, ANDREAS (2009): Die gegenwärtige Adoleszentenkohorte. Arbeits- und Ergebnisbericht zum Teilprojekt 'Praxis als Erzeugungsquelle von Wissen'. In: JOHANNES FRIED (Hrsg.) Abschlußbericht des Forschungskollegs „Wissenskultur und gesellschaftlicher Wandel“ (SFB 435). Frankfurt am Main: Goethe-Universität,
Last edited by: Manuel Franzmann 10/18/20, 5:41 PM
----- (2004): Der Intellektuelle als Protagonist der Öffentlichkeit. Krise und Räsonnement in der Affäre Dreyfus. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Bd. 6. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online. URL: http://www.libreka.de/978-3-934157-13-2.
Last edited by: Manuel Franzmann 12/20/10, 11:19 AM
----- (2001): Der Intellektuelle im totalitären Machtgefüge. Die Fortsetzung der deutschen Sonderwegslogik im kadersozialistischen Illusionismus einer progressiven Kulturnation - Sequenzanalyse der Protesterklärung gegen die Ausbürgerung von Wolf Biermann aus der DDR am 17. November 1976. In: ANDREAS FRANZMANN; SASCHA LIEBERMANN & JÖRG TYKWER (Hrsg.) Die Macht des Geistes. Soziologische Fallanalysen zum Strukturtyp des Intellektuellen. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 3. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online,
Last edited by: Manuel Franzmann 2/9/10, 10:41 PM
FRANZMANN, ANDREAS; SASCHA LIEBERMANN & JÖRG TYKWER (Hrsg.)(2003): Die Macht des Geistes. Soziologische Fallanalysen zum Strukturtyp des Intellektuellen. 2., korrigierte Auflage. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 3. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online. URL: http://www.libreka.de/978-3-934157-10-1.
Last edited by: Manuel Franzmann 12/20/10, 11:18 AM
FRANZMANN, ANDREAS (2001): Der Strukturtyp des modernen Intellektuellen. Sequenzanalyse von Emile Zolas offenem Brief „j`accuse“ vom 13. Januar 1898 an den Präsidenten der Republik auf der Grundlage der Analyse der objektiven Daten der Affäre Dreyfus. In: ANDREAS FRANZMANN; SASCHA LIEBERMANN & JÖRG TYKWER (Hrsg.) Die Macht des Geistes. Soziologische Fallanalysen zum Strukturtyp des Intellektuellen. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 3. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online,
Last edited by: Manuel Franzmann 3/10/10, 6:58 PM
----- (2022):
The method of sequence analysis within the framework of Objective Hermeneutics.
Origins and exemplification
. Gesprächsforschung - Online-Zeitschrift zur verbalen Interaktion. Heft 23 August, S. 167–189. ISSN: 16171837. URL: http://www.gespraechsfo ... ft2022/si-franzmann.pdf.
Last edited by: Manuel Franzmann 6/25/22, 12:12 PM
JANSEN, AXEL (2001): Die amerikanischen Kultureliten und der erste Weltkrieg, 1914 bis 1917. Rekonstruktion eines Modells lebenspraktischer Bewährung anhand des Aufsatzes "The Long Wards" von Henry James. In: ANDREAS FRANZMANN; SASCHA LIEBERMANN & JÖRG TYKWER (Hrsg.) Die Macht des Geistes. Soziologische Fallanalysen zum Strukturtyp des Intellektuellen. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 3. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online, S. 337–394.
Added by: Manuel Franzmann 2/22/10, 12:50 PM
----- (2007): Patriotismus- und Eliteninszenierung im deutschen Hochschulreformdiskurs. Analyse des 'offenen Briefes' der Initiative Zukunft Wissenschaft vom September 2005. In: ANDREAS FRANZMANN & BARBARA WOLBRING (Hrsg.) Zwischen Idee und Zweckorientierung: Vorbilder und Motive von Hochschulreformen seit 1945. Berlin: Akademie-Verlag, S. 185–194.
Last edited by: Manuel Franzmann 2/8/09, 8:51 PM
----- (2016): Die Verfahren der Objektiven Hermeneutik im historischen Forschungsprozeß. In: ROLAND BECKER-LENZ; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & MATTHIAS JUNG (Hrsg.) Die Methodenschule der Objektiven Hermeneutik. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 141–157. URL: http://link.springer.co ... 007/978-3-658-00768-3_4. DOI: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-00768-3_4
Last edited by: Manuel Franzmann 5/22/16, 12:50 AM
KUTZNER, STEFAN (2001): Sozialstaat ohne Solidarität. Bismarcksche Sozialreform und deutscher Sonderweg. In: ROLAND BECKER-LENZ; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & SASCHA LIEBERMANN (Hrsg.) Eigeninteresse und Gemeinwohlbindung. Kulturspezifische Ausformungen in den USA und Deutschland. (Analyse und Forschung, Bd. 25). Konstanz: UVK,
Last edited by: Manuel Franzmann 1/30/09, 12:12 AM
----- (2001): Struktur und Legitimität der Jakobinerdiktatur. Die Fundamentalisierung der Politischen durch das Ineinanderschieben von politischer Entscheidungsfindung und deren Überwachung durch die Öffentlichkeit. In: ANDREAS FRANZMANN; SASCHA LIEBERMANN & JÖRG TYKWER (Hrsg.) Die Macht des Geistes. Soziologische Fallanalysen zum Strukturtyp des Intellektuellen. (Forschungsbeiträge aus der Objektiven Hermeneutik, Band 3. Hg. von ULRICH OEVERMANN; ROLAND BURKHOLZ; CHRISTEL GÄRTNER & FERDINAND ZEHENTREITER). Frankfurt am Main: Humanities online, S. 163–205.
Last edited by: Manuel Franzmann 5/9/09, 1:00 PM
LEY, THOMAS (2016): Anwendungsmöglichkeiten der Objektiven Hermeneutik bei der Polizei. In: ROLAND BECKER-LENZ; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & MATTHIAS JUNG (Hrsg.) Die Methodenschule der Objektiven Hermeneutik. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 179–205. URL: http://link.springer.co ... 007/978-3-658-00768-3_6. DOI: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-00768-3_6
Last edited by: Manuel Franzmann 5/22/16, 12:50 AM
LOER, THOMAS & SASCHA LIEBERMANN (2007): Krise der Kritik. Die Misere der Universität - eine Misere der Kollegialität. In: ANDREAS FRANZMANN & BARBARA WOLBRING (Hrsg.) Zwischen Idee und Zweckorientierung: Vorbilder und Motive von Hochschulreformen seit 1945. Berlin: Akademie-Verlag, S. 196–214.
Last edited by: Manuel Franzmann 2/8/09, 9:01 PM
MITSCHKE, JOACHIM & ULRICH OEVERMANN (2001): Zur Krise der Arbeitsgesellschaft. Auszüge aus der Diskussion zu den Vorträgen von Ulrich Oevermann und Joachim Mitschke. In: ROLAND BECKER-LENZ; ANDREAS FRANZMANN; AXEL JANSEN & SASCHA LIEBERMANN (Hrsg.) Eigeninteresse und Gemeinwohlbindung. Kulturspezifische Ausformungen in den USA und Deutschland. (Analyse und Forschung, Bd. 25). Konstanz: UVK, S. 69–97.
Last edited by: Manuel Franzmann 3/4/13, 10:47 PM
1 - 20 |
21 - 29
Auto
Afar (Djibouti)
Afar (Eritrea)
Afar (Eritrea, Saho)
Afar (Ethiopia)
Afrikaans (Suid-Afrika)
Aragonese (Spain)
Asturianu (España)
Ayc (Peru)
Azərbaycan (Azərbaycan)
Ber (Algeria)
Ber (Morocco)
Bhojpuri (India)
Blin (Eritrea)
Bosanski (Bosna i Hercegovina)
Brezhoneg (Frañs)
Català (Andorra)
Català (Espanya)
Català (França)
Català (Itàlia)
Chuvash (Russia)
Crimean Turkish (Ukraine)
Cymraeg (Y Deyrnas Unedig)
Dansk (Danmark)
Davvisámegiella (Norga)
Deutsch (Belgien)
Deutsch (Deutschland)
Deutsch (Luxemburg)
Deutsch (Schweiz)
Deutsch (Österreich)
Divehi (Maldives)
Dogri (India)
Eesti (Eesti)
English (Antigua & Barbuda)
English (Australia)
English (Botswana)
English (Canada)
English (Denmark)
English (Hong Kong SAR China)
English (India)
English (Ireland)
English (New Zealand)
English (Nigeria)
English (Philippines)
English (Singapore)
English (South Africa)
English (United Kingdom)
English (United States)
English (Zambia)
English (Zimbabwe)
Español (Argentina)
Español (Bolivia)
Español (Chile)
Español (Colombia)
Español (Costa Rica)
Español (Cuba)
Español (Ecuador)
Español (El Salvador)
Español (España)
Español (Estados Unidos)
Español (Guatemala)
Español (Honduras)
Español (México)
Español (Nicaragua)
Español (Panamá)
Español (Paraguay)
Español (Perú)
Español (Puerto Rico)
Español (República Dominicana)
Español (Uruguay)
Español (Venezuela)
Euskara (Espainia)
Filipino (Pilipinas)
Français (Belgique)
Français (Canada)
Français (France)
Français (Luxembourg)
Français (Suisse)
Frysk (Dútslân)
Frysk (Nederlân)
Furlan (Italie)
Føroyskt (Føroyar)
Gaeilge (Éire)
Gaelg (Rywvaneth Unys)
Galego (España)
Geez (Eritrea)
Geez (Eritrea, ABEGEDE)
Geez (Ethiopia)
Geez (Ethiopia, ABEGEDE)
Gàidhlig (An Rìoghachd Aonaichte)
Haitian Creole (Haiti)
Hausa (Najeriya)
Hne (India)
Hornjoserbšćina (Němska)
Hrvatski (Hrvatska)
Ichibemba (Zambia)
Igbo (Naịjịrịa)
Indonesia (Indonesia)
Interlingua (France)
Inuktitut (Canada)
Inupiaq (Canada)
IsiZulu (iNingizimu Afrika)
Italiano (Italia)
Italiano (Svizzera)
Kalaallisut (Kalaallit Nunaat)
Kashubian (Poland)
Kernewek (Rywvaneth Unys)
Kinyarwanda (U Rwanda)
Kiswahili (Kenya)
Kiswahili (Tanzania)
Kurdish (Turkey)
Latviešu (Latvija)
Lietuvių (Lietuva)
Ligurian (Italy)
Limburgish (Belgium)
Limburgish (Netherlands)
Luganda (Yuganda)
Lëtzebuergesch (Lëtzebuerg)
Magahi (India)
Magyar (Magyarország)
Maithili (India)
Malagasy (Madagasikara)
Malti (Malta)
Manipuri (India)
Maori (New Zealand)
Melayu (Malaysia)
Mhr (Russia)
Min Nan Chinese (Taiwan, LATIN)
Nds (DE)
Nds (NL)
Nederlands (Aruba)
Nederlands (België)
Nederlands (Nederland)
Nhn (Mexico)
Niuean (New Zealand)
Niuean (Niue)
Norsk (Norge)
Norsk bokmål (Norge)
Northern Sotho (South Africa)
Nynorsk (Noreg)
Occitan (France)
Oromoo (Itoophiyaa)
Oromoo (Keeniyaa)
O‘zbek (Oʻzbekiston)
Polski (Polska)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Pulaar (Senegaal)
Română (România)
Sanskrit (India)
Santali (India)
Sardinian (Italy)
Shqip (Maqedoni)
Shqip (Shqipëri)
Shs (Canada)
Sidamo (Ethiopia)
Silesian (Poland)
Sindhi (India)
Sindhi (India, DEVANAGARI)
Slovenčina (Slovensko)
Slovenščina (Slovenija)
Soomaali (Itoobiya)
Soomaali (Jabuuti)
Soomaali (Kiiniya)
Soomaali (Soomaaliya)
South Ndebele (South Africa)
Southern Sotho (South Africa)
Srpski (Crna Gora)
Suomi (Suomi)
Svenska (Finland)
Svenska (Sverige)
Swati (South Africa)
Tagalog (Pilipinas)
Tigre (Eritrea)
Tiếng Việt (Việt Nam)
Tsonga (South Africa)
Tswana (South Africa)
Turkmen (Turkmenistan)
Türkçe (Kıbrıs)
Türkçe (Türkiye)
Unm (United States)
Venda (South Africa)
Walloon (Belgium)
Walser (Schwiz)
Wolaytta (Ethiopia)
Wolof (Senegaal)
Xhosa (South Africa)
Èdè Yorùbá (Orílẹ́ède Nàìjíríà)
Íslenska (Ísland)
Čeština (Česko)
Ελληνικά (Ελλάδα)
Ελληνικά (Κύπρος)
Ўзбекча (Кирил, Ўзбекистон)
Беларуская (Беларусь)
Беларуская (Беларусь, LATIN)
Български (България)
Ирон (Уӕрӕсе)
Кыргызча (Кыргызстан)
Македонски (Македонија)
Монгол (Монгол)
Русский (Россия)
Русский (Украина)
Српски (Србија)
Татар (Россия)
Татар (Россия, IQTELIF)
Тоҷикӣ (Тоҷикистон)
Українська (Україна)
Қазақ тілі (Қазақстан)
Հայերեն (Հայաստան)
ייִדיש (פֿאַראייניגטע שטאַטן)
עברית (ישראל)
ئۇيغۇرچە (جۇڭگو)
اردو (بھارت)
اردو (پاکستان)
العربية (الأردن)
العربية (الإمارات العربية المتحدة)
العربية (البحرين)
العربية (الجزائر)
العربية (السودان)
العربية (العراق)
العربية (الكويت)
العربية (المغرب)
العربية (المملكة العربية السعودية)
العربية (الهند)
العربية (اليمن)
العربية (تونس)
العربية (سوريا)
العربية (عُمان)
العربية (قطر)
العربية (لبنان)
العربية (ليبيا)
العربية (مصر)
فارسی (ایران)
پنجابی (پاکستان)
پښتو (افغانستان)
کٲشُر (ہِنٛدوستان)
کٲشُر (ہِنٛدوستان, DEVANAGARI)
कोंकणी (भारत)
नेपाली (नेपाल)
बड़ो (भारत)
मराठी (भारत)
हिन्दी (भारत)
অসমীয়া (ভাৰত)
বাংলা (বাংলাদেশ)
বাংলা (ভারত)
ਪੰਜਾਬੀ (ਭਾਰਤ)
ગુજરાતી (ભારત)
ଓଡ଼ିଆ (ଭାରତ)
தமிழ் (இந்தியா)
தமிழ் (இலங்கை)
తెలుగు (భారతదేశం)
ಕನ್ನಡ (ಭಾರತ)
മലയാളം (ഇന്ത്യ)
සිංහල (ශ්රී ලංකාව)
ไทย (ไทย)
ລາວ (ລາວ)
བོད་སྐད་ (རྒྱ་གར་)
བོད་སྐད་ (རྒྱ་ནག)
རྫོང་ཁ། (འབྲུག།)
မြန်မာ (မြန်မာ)
ትግርኛ (ኢትዮጵያ)
ትግርኛ (ኤርትራ)
አማርኛ (ኢትዮጵያ)
ខ្មែរ (កម្ពុជា)
Ქართული (საქართველო)
中文(中国)
中文(中國香港特別行政區)
中文(台灣)
中文(新加坡)
日本語 (日本)
粵語 (中華人民共和國香港特別行政區)
한국어(대한민국)
AG Objektive Hermeneutik e.V.
www.agoh.de